Filtr cílové skupiny byl nastaven na Veřejnost
Anotace pro veřejnost:
Jediné obydlené místo ve vesmíru, které známe. Ve vzdálenosti 150 milionů kilometrů od Slunce obíhá jediná planeta, o které víme, že hostí život. Země oběhne Slunce jednou za 356,3 dny a jedna otočka kolem své vlastní osy jí trvá 24 hodin. Země je velmi dynamická planeta, která se velmi rychle proměňuje a to hlavně vlivem nejdynamičtěji se měnící atmosféry ve sluneční soustavě. Jedná se také o největší terestrickou (kamennou) planetu v naší soustavě. Rovníkový průměr Země je 12 756 km. Tady je zajímavé, že polární průměr Země je 12 713 km a Země je tak mírně zploštělá. Země je také první planetou od Slunce, která má svůj přirozený satelit. Měsíc je vzhledem k Zemi poměrně velký a vědci se občas přou, zda tato soustava není spíše soustavou planety a trpasličí planety. Měsíc je navíc od Země vzdálen celých 380 000 km a stále se vzdaluje. Modrá planeta se Zemi říká díky tomu, že 72% povrchu pokrývají moře a oceány. Země je také jediné těleso, o kterém víme, že na něm probíhá tektonická činnost. Tektonická činnost – pohyb oceánských a pevninských desek je podmíněn právě existencí vody na povrchu. Díky pohybu těchto desek má pak mimo jiné Země rozsáhlé magnetické pole, které chrání povrch před nebezpečným zářením z vesmíru a umožňuje vznik a vývoj života. Dále je voda významným hráčem v oblasti dynamických proměn na povrchu a přispívá k erozi povrchu.